TdF placeringer (for sjov konkurrence)

Brugeravatar
biker

Re: TdF placeringer (for sjov konkurrence)

Indlæg af biker » lør 27. jul 2019 03:20

Ja af og til kan det betale sig at angribe langt udefra :D. Ellers havde team Ineos da været lidt i problemer nu.

Jeg er lidt spændt på om de nu vil køre for at Bernal beholder trøjen eller vil sætte Bernal til at hjælpe Thomas op på andenpladsen.

Egentlig har det jo været en god årgang TdF, men de sidste to bjergetaper ødelægger lidt helhedsbilledet, nu hvor den sidste etape bliver afkortet.

Men havde Pinot nu ikke været skadet og i hopla, havde de sidste dage været mere spændende.

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Indlæg af Nucleus » lør 27. jul 2019 09:21

Det bliver nok total kaos i dag, med kun 59 km og en stigning.
Tror alle vil forsøge alt hvad de kan, lige som en enkeltstart :D

Må være surt at vinde et TdF hvor alle vil snakke om hvem der ellers kunne have vundet, hvis ikke .....

Undrer mig også en anelse over Bernals præstation, i så ung en alder, kun 22 år.

Det er 36 år siden en på 22 vandt TdF

19 år: Henri Cornet (FRA) i 1904
21 år: Romain Maes (BEL) i 1935
22 år: François Faber (LUX) i 1909
22 år: Octave Lapize (FRA) i 1910
22 år: Philippe Thys (BEL) i 1913
22 år: Felice Gimondi (ITA) i 1965
22 år: Laurent Fignon (FRA) i 1983

I 2007 vandt Alberto Contador i en alder af 24 år.

Men lad os da bare tilskrive det, at han er Columbianer , og derfor har det godt i højderne 8-)

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 27. jul 2019 20:13

Jeg må hellere finde Jørgen Leths kommentarer frem fra de sidste par dage på YouTube. Først vinder Quintana en etape, så vinder Bernal formentlig løbet. Han må være ellevild over den colombianske triumf. Lidt synd det så sker næsten første år han ikke er på TV2.

Dagens korte etape blev lidt en fuser efter Alainphillip måtte slippe. Så var alle tilfredse med bare at sidde sammen. Men godt at Nibali kunne vinde.

Men hvad bringer fremtiden. Lidt skræmmende at team Ineos kan køre en etter og toer hjem i klassementet i et år hvor deres hjælperyttere ikke havde det store at byde ind med. Bernal og Thomas har jo heller ikke virket super skræmmende hele løbet. For kan Bernal næsten undgå at vinde hvis holdet er stærkede, og Bernal i nogenlunde form. Man kan frygte at Bernal i de kommende år bare er i en klasse for sig.

Vi kan jo heller ikke forvente at alle TdF vil have så få enkeltstartskilometer som årets udgave.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » søn 28. jul 2019 00:39

Jo jo Jørgen Leth er i godt humør:

Quintanas sejr:

Den afbrudte etape:

Men jeg håber Pinot vender stærkt tilbage næste år. Gad vide om han uden skaden havde kunnet køre lige op med Bernal i alperne.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » søn 28. jul 2019 09:43

Synd at TdF skulle ende på denne måde, det føles ikke rigtigt, som noget uforløst.
Super kedelig afslutning :cry:

Ja Jørgen Leth kan godt lide Columbianerne, og det er da også velondt at de vinder.
Man skal da næsten kede sig eller elske Leth for at se de videoer :D

Efter at have fulgt Nibali i dette år, så under jeg ham helt klart den sejr, for han har været ivrig og angribende i andre løb også.

Jeg tror G. Thomas er pissed på Bernal :mrgreen:

Men bliver interessant at følge Bernal fremover.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » man 29. jul 2019 00:27

Ja lidt en fuser-afslutning. Selv den afsluttende spurt var lidt kaotiksk.

Lige for at følge op på konkurrencen vinder jeg måske hvis vi ser på hvem af vore ryttere vi ikke var enige om skulle i top 5 klarede sig bedst. Dvs. om Nibali eller Bardet klarede sig bedst:

biker
Slutplacering
1.: 1. Thomas, Geraint 2
2. 101. Yates, Adam 29
3. 2. Bernal, Egan 1
4. 71 Fuglsang, Jakob Udgået
5. 31. Bardet, Romain 15

Nucleus

1.: 1. Thomas, Geraint 2
2.: 71. Fuglsang, Jakob Udgået
3. 2. Bernal, Egan 1
4.: 41. NIBALI Vincenzo 39
5.: 101. Yates, Adam 29

Her klarede Bardet det 10 placeringer bedre end Nibali. Men vore ryttere fik da lidt ud af touren. Bardet bjergtrøjen og Nibali en etapesejr.

Nu må jeg se om jeg senere tegner et tv2 play abonnement. I så fald venter jeg nok med at tegne så jeg kan få VM i cykling med. Dvs. jeg dropper den første uge af Vueltaen. Jeg er alligevel til Postnord Danmark Rundt de første 2 etaper af Vueltaen. Men min lokale klub har løb samme dag som Herre elite kører VM. Så jeg kommer nok ikke til at kunne se det løb live.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » man 29. jul 2019 09:10

Jeg syntes en Alpe-bjerg-etape sejr er bedre end en 10 plads og bjergtrøje, men er storsindet, og er villig til at kalde det uafgjort :lol: ;)

Jeg skal også lige se hvad der kommer af cykel løb den næste tid, på TV2 Play, umiddelbart ser det sådan ud
(lidt usikker på den liste er komplet)

AUGUST
3/8: Clasica San Sebastian
7/8-11/8: EM landevej
13/8-17/8: Vuelta a Burgos
18/8: Fyn Rundt
24/8-15/9: Vuelta a Espana
31/8-1/9: VM MTB i Canada

Da Fuglsang nok kører Vuelta a Espana , så tror jeg bare jeg lader TV2 play abon. køre indtil det er overstået.

Du får da vist også cykling nok, kan jeg høre, må være en dejlig tid :)

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » man 29. jul 2019 11:06

Fordelen ved Vueltaen er vel at de ikke sender etaperne fra start til slut. Så man kan nøjes med at se det om aftenen mens man spiser aftensmad.

Leth evaluere TdF 2019 (ikke så svært at gætte hvilken rytter der lige skal have det sidste ord): https://www.citroen.dk/citroen-universe ... _dailypost

Men egentlig en fin kort evaluering.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » man 29. jul 2019 15:22

Ja, det er vist kun de den sidste time eller to, de sender live.
Men skal have mit fix :D

Jo, det er en ok opsummering fra Leth, men .... :)

Besvar