Vuelta a Espana deltagere

Brugeravatar
biker

Re: Vuelta a Espana deltagere

Indlæg af biker » fre 6. sep 2019 09:20

Den enkelte etape i Vueltaen er måske mere spændende end i Touren. Klassementet var så dog mere spændende end det ser ud i Vueltaen lige nu. Så håbet må være at Lotto Jumbo falder fra hinanden, så der kan komme mere spænding tilbage.

Afslutningen i dag gør os måske lidt klogere.

Det er egentlig rart at der kun vises de sidste 2-2,5 time i tv, fremfor hele etapen.

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Indlæg af Nucleus » fre 6. sep 2019 13:15

Ja det er jo ikkefrem toppen af pop'en der kører klassement, men det er måske også netop det der gør det til et bedre cykelløb.

Det er også lidt interessant med de unge ryttere, ex. colombianske, som Lopez på 25.
Han er i hvert fald ikke bange for at prøve.

Jeg håber der sker noget blandt favoritterne i dag :D

Ja jeg har det også fint nok med kun at se de sidste par timer, så længe de bliver ved med at sende fra start, når det er konge etaper.
F.eks både Søndag og Mandag, fra kl. 12 - 12:45

TV2 Sendeplan https://sport.tv2.dk/cykling/komplet-se ... spana-2019

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 7. sep 2019 00:05

Dagens etape var ikke så god for mig som ikke holder med slovenerne. Utroligt at dette trods alt lille land nu risikere at indtage de to øverste trin.

Sjovt at se Movistar-kaptajnerne køre op ad bjerget med 10 meter i mellem sig.

Lopez rørte så for tidligt på sig med sit hold.

Men det var da Quintana som åbnede ballet med et opyimistisk udbrud.

Det kunne have været sjovt at se det sidste bjerg kørt for 20 år siden. Dengang man kørte bjergetaper med gearing 39/25. Så havde man set zikzak kørsel.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » lør 7. sep 2019 08:43

Selv om det ikke lykkes Astana, så var det et godt forsøg.
Desværre gav det bagslag. :o

Om man kan lide ham eller ej, så er det godt forsvaret af Roglic.

Det er lidt komisk med Movistar, Quintana kører jo nærmest alene.
Kedelig måde at slutte på et hold, efter så mange år.
Jeg får lidt sympati for Quintana som stadigvæk tør kæmpe sådan.

Minder lidt om Majka, der altid er med, men aldrig helt har det der skal til :)

hehe en grum stigning :D
Syntes jeg hørte at de kørte med 37/33 , så hvis det havde været 39/25 som du nævner, havde det godt nok set sjovt ud :D

Men lad os se efter Søndag og Mandag, så er vi nok tættere på de rigtige podie pladser.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 7. sep 2019 16:21

Helt sjovt at se i dag med 54,4 km igen, at en Bora-rytter forrest i feltet lige brød rækken og kørte over til en åben skraldespand og smed affald i den i farten. Der var nok ikke lige en drop-zone i nærheden.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » lør 7. sep 2019 17:47

Ja der er gået sport i den slags, det kommer jo på sociale medier :D
Men det er jo også bare ok, at de tænker lidt over det.

Her er en fra i går

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » man 9. sep 2019 11:47

Det gik ikke helt som jeg havde håbet på, men er dog imponeret af Valverde.

Håber ikke det bliver en transport etape i dag, men at der skal betales tilbage :mrgreen:

Ellers ligner det en sikker vinder med Roglic.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » man 9. sep 2019 12:42

Det mest spændende i den samlede stilling er næsten kampen om 7. pladsen. Den kæmper 3 ryttere om.

Etapen i går var lidt af en langgaber. I år vil jeg ikke sige at Vueltaen har slået Touren i spænding. Touren fik så en lidt dum afslutning, så meget kan stadig ske i vueltaen.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » man 9. sep 2019 18:17

Det nåede du lige at sige, og så kom der en brag af en spændende etape :D

Igen et spændende udbrud med total forløsning, med Fuglsang's overlegen sejr ! :o

Som jeg håbede på prøvede Lopez, og fik da også rystet træet, men desværre røg ikke alle æbler af :mrgreen:

Fed etape, og jeg syntes altså det er mere spændende end Touren, selv om jeg var skuffet i går :)

God kamp om podie pladserne.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » man 9. sep 2019 23:55

Jeg fik mig nu en god lur da udbruddet var kørt. For så skete der intet indtil sidste højhastighedsbjerg.

At Quintana så skulle gå ned var så ikke lige til at forudse.

Kampen om 7. pladsen blev vist lidt mere tæt.

Det var så ærgerligt for Fuglsang at da han rykkede fra de andre, skete der så også noget i hovedfeltet. Ærgerligt at når der så endelig skete lidt, så kunne tv kun dække det halve af det.

Roglic bliver nok sikker vinder. Mon ikke Valverde holder andenpladsen. Han tabte jo ikke så meget i dag trods alt. Jeg tror så ikke 3 og 4 kan køre fra hinanden.

Måske Quintana kan komme tilbage, men Majka ser nu stabil ud.

Så har vi nr 7, 8 og 9 som vist ligger tæt.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » ons 11. sep 2019 12:15

Chis Anker skriver at det blæser på dagens små flade etape, så håber det kan holde "morfar" væk, i dag :D

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » ons 11. sep 2019 22:09

Er du vimmer en fed etape ! :o

Det er jo det fedeste cykelløb der bare blive ved, fantastisk kørt af Quintana ! :shock:
Jeg må indrømme at jeg holdt med Quintana i denne her etape, ubetinget :mrgreen:

Der blev bare kørt alt hvad de kunne, så der er ingen tvivl om at resultatet ikke kunne have været anderledes.
Ingen styrt, ingen defekter .... ren cykelløb i verdensklasse ... og "morfar" kom slet ikke i nærheden :D

Hold da kæft, der er mulighed for en fed bjerg etape i morgen :twisted:

Edit: hehe også vildt at høre Philippe Gilbert sige han havde 54×11 og kørte med 110 kadence :lol:

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » fre 13. sep 2019 01:07

Jeg synes, jeg skrev et indlæg i går om gårsdagens etape. Ved ikke hvor det blev af.

Jo en god etape i går. En man så gerne ville have set den hele af. Jeg forstår så ikke Astana. Lopez sidder jo tit når der køres vifte langt inde på vejen, så ryttere bag ham får masser af læ. Astana burde trække den så langt ud i siden at Lopez nærmest sidder på kanten af vejen. En rutter kunne så sidde fast foran, så Lopez ikke skal hoppe fra baghjul til baghjul. De resterende 4 Astana-ryttere kunne så køre deres viftekørsel. Så ville Valverde og Roglic måske have haft større problemer.

Dagens etape var så lidt halvkedelig men havde dog nogle spændende momenter. Det første og derved også sidste bjerg var jo nærmest en motorvej de kørte på. Det er lidt anderledes når der kæmpes om førstepladsen fremfor om 2 og 3 skifter plads, 4 og 5 ligeså. Det virkede så heller ikke som om favoritterne gik efter at vinde etapen. Men måske etapen virkede lidt langtrukken fordi hele etapen blev vist.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » fre 13. sep 2019 09:50

Måske du kom til at trykke på "vis prøve" i stedet for "indsend".

Fuglsang sagde også bagefter at de skulle have tvunget Roglic til at køre med på viften.
Men det var jo super hektisk og sikkert også halv desperation så ryger stilen nok lidt.

Men Astana ser ud til at blive et bedre hold, hele tiden, så de lærer nok af de fejl.

Jeg tror morfar kom forbi for en kort bemærkning i går :D

Jeg er imponeret over Lopez , han skaber altså godt cykelløb igen og igen, en rigtig fighter.
Synd Majka ikke kunne hjælpe mere til, så havde 3. pladsen for Lopez været meget tæt på at lykkes.

At Lopez kan sætte feltet og føre de sidste 50-60 km, efter holdet blev opbrugt, er altså imponerende i min bog.
Så mon ikke Lørdag bliver spændende også, tror Lopez kun er 30 sekunder fra 3 pladsen :D

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » fre 13. sep 2019 21:20

Lidt irriterende etape i dag. Selvom de uskrevne regler blev brudt, er det irriterende at følgebilerne får lov til at hjælpe rytterne tilbage efter styrtet. Så det som gav højere puls i sofaen blev lidt et antiklimaks.

Vinderen af etapen rykkede fra hans følgesvende efter at have siddet på hjul i lang tid. Så ved ikke om jeg er 100% imponeret over det træk heller. Det var jo ikke fordi QuickStep forsøgte at splitte hovedfeltet. Brian Nygaard finder det så vildt imponerende.

Men Toledo er da en flot by.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » lør 14. sep 2019 08:04

Ja det var godt nok en blandet fornøjelse, men i det mindste ikke i nærheden af så kedelig som frygtet.

Umiddelbart syntes jeg også at "fuld gas" var i overkanten, men er 100% enig i at de biler ødelagde alt.
Kan godt forstå at Movistar indgav en klage over bilerne, som jeg forstod det.

Men kan igen også godt se, at det startede med et uheld, og der er man jo lidt large med bilerne, og det derefter var ren panik.
Men det var i den grad løbs afgørende.

Ja den klassiske "hængerøv" der vinder :D
Men på papiret er det jo kun resultatet der tæller :twisted:

Mener også Mads Wurtz brokkede sig over det samme med en der fik det røde nummer i Touren, som havde ligget på hjul hele vejen.

Brian Nygaard er forelsket i sin egen stemme og mening, og er tit lidt for konkluderende.
Jeg syntes ikke han har ordentlig "speaker karma", uden helt at kunne sætte ord på.

Han er nok mere typen der kunne sidde i et program med fast manusskrift :)

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 14. sep 2019 10:17

I begyndelsen irriterede Brian Nygaard mig. Han virkede selvfed og uden den store humor. Nu har jeg accepteret ham, men nok ikke en jeg behøver at holde juleaften med. Han ved jo lidt om sporten bag liniernevfra hans tid som pressemand på diverse hold. Velbegavet er han jo også.

Det havde bare været spændende i dag, hvis Valverde i går havde taget et minut eller lidt mere på Roglic i går.

Nu må vi se om der er blevet uddelt bøder og tidsstraffe i stedet.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » lør 14. sep 2019 11:43

Præcis sådan jeg har det med Brian Nygaard også ;)

Helt enig, havde været mega spændende hvis Valverde var 30 sekunder bagud eller noget :D

Men tror nu at der kommer gang i den alligevel, Lopez vil køre Quintana bagud og tage 3 pladsen,
og mon ikke Valverde vil se om Roglic kan rystes af :mrgreen:

Håber Roglic får tidsstraf :twisted:

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » søn 15. sep 2019 08:47

Flot kørt af Astana, som desværre ikke kunne gøre det færdigt, selv om Quintana blev sat til sidst.
Movistar var åbenbart tilfredse med 2. pladsen og kørte sikkert også defensivt i et forsøg på at holde 3. pladsen.

Men flot kørt af Pogacar, som kunne have givet Lopez 3. pladsen, hvis han havde haft mere tilbage i benene.

Alt i alt, så har det været et spændende Vuelta, og jeg lader TV2 Play køre så jeg lige kan få VM med, inden jeg opsiger det :)

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » søn 15. sep 2019 13:12

Nok meget fortjent at Quintana ikke endte på podiet, npr man ser på den samlede Vuelta. Lopez har forsøgt meget, men manglet det sidste tit til at lege superman langt ude fra. Valverde har vel ikke været den mest offensive rytter, men klaret sig igennem ved stabil kørsel. Roglic fik sit forspring via en god enkeltstart.

Vueltaen har været fin nok, selvom man har savnet den sidste spænding om førstepladsen. Men den har nok også været hjulpet af vind her de sidste dage.

Men om touren eller vueltaen så var bedst i år ved jeg ikke helt. At Pinot udgik og de sidste dages kaotiske tilstande i Touren nager mig stadigvæk.

Besvar