VM 2019

Brugeravatar
biker

Re: VM 2019

Indlæg af biker » ons 25. sep 2019 08:56

Chris Anker kagede også rundt i en anden gearing i går, hvor Mads Würtz så måtte rette ham. Jeg regnede nu ikke på om Mads Würtz havde ret.

Men Chris Anker havde da ret inat det er dumt at cykle igennem en sø. Men en flot og sikker sejr til Mikkel Bjerg. Om ham der skulle have cyklet med redningsvest ville have klaret sig bedre kan vi ikke vide, mennhannhar da slået Mikkel Bjerg flere gange.

Damernes enkeltstart var også helt spændende trods en sikker sejr til amerikaneren. Det var som om der var flere tidsinformationer på skærmen gennem løbet. De første startende fra Kuwait (som endte på sidstepladsen) var nu sjov at se på. Det så ud som om det var første gang hun cyklede i regnvejr. Tilmed cyklede hun i lange bukser. Hvergang hunnblev overhalet kiggede hun på en sjov måde over på den rytter der kom flyvende forbi. Begge piger fra Kuwait endte med et tidstab på omkring 20 minutter. Den 3. sidste havde et tidstab på omkring 10 minutter.

51 Brasillien Ana Paula Polegatch Memorial - Santos 0:10:30
52 Kuwait Latefa Alyaseen 0:19:38
53 Kuwait Noura Alameeri 0:20:30

Danskerne var nu lidt skuffende at se på hos damerne. Ikke den bedste debut for den nye landstræner hos kvinderne har dette VM været.

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Indlæg af Nucleus » ons 25. sep 2019 11:20

haha ja det lagde jeg også mærke til, at Mads rettede Chris i gearingerne, tænkte straks på dig :D

Jeg vidste ikke engang at man kunne få 10 på kassetten.

Det var da også helt vildt med alt det vand, så totalt vildt ud :shock:

haha Muslimske kvinder i bukser og tørklæde under hjelmen :lol:
Så slipper de da for at have for lange sokker på :D
Det er da en joke .... grinede min røv i laser.
Hun ligende også en der nærmest var bange for at cykle.

Hold da op 20 minutters tidstab ? Jeg havde næsten glemt alt om dem da løbet var færdigt :mrgreen:

Ja der var alle mellemtider og lidt virtuel tid ind i mellem, men det virker alligevel lidt amatør agtigt med TV dækningen.

Nu har jeg pænt siddet og set dame cykling mm. og hvis det ikke lige var for den Amerikanske kvinde "Chloe Dygert" , så var der intet der tiltalte mig.
Hun var den eneste der lignede en rigtig rytter i sin kørestil, med kraft og fart.

Nu kan jeg så se på kvindernes linje løb, og håbe det er et højere niveau.

Men i dag !!!! Kasper Asgreen !! hehe Jeg tror han har et kæmpe potentiale fremover , håber på en top 3 :D

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » ons 25. sep 2019 17:19

Du håbede så forgæves med Asgreen. Martin Toft glemte de næsten alt om på tv2. Generelt er det kun U23 herre som har levet op til forventningerne af danskerne synes jeg.

En 10'er bagpå er noget SRAM er i gang med. Generelt synes jeg SRAM er ved at ødelægge det for dem selv med nye teknologier. Deres kasetter er vildt dyre fordi de er lavet i et stykke. Polits havde også problemer med SRAM elektroniske trådløse gear der går i dvale for at spare strøm.

Jeg synes nu ikke kvindecykling er så slemt. Men selvfølgelig er det lidt mere amartøragtigt fordi der er færre penge i det for dem.

Men nu er enkeltstarterne kørt. Det var egentlig kun U19 herre som jeg fandt decideret langtrukken.

Under VM i København kan jeg huske at torsdag var cykelfri. Nu kan jeg se man bruger 4 dage i stedet for 3 dage at afvikle landevejsløbene.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » ons 25. sep 2019 19:08

Ja Asgreen skuffede lidt, desværre :cry:

Ja det var super flot at vinde for 3. gang i træk med U23 mænd, selv om det var et møgvejr.

Jeg grinede af Rasmus Stagehøj's totale uvidenhed , da de alle snakkede om dvale af et elektronisk gear.
"Dvale" er et helt normalt udtryk, på alle computere og alt andet elektronik der går i dvale efter et stykke tid, når det ikke bliver brugt.
Mit TV går i dvale efter 4 timer uden manuel brug, sker tit under GT's :D
Men meget godt fikset af rytteren.

Jeg syntes man hører mere og mere om SRAM. og ser også at alle fabrikater nu har gang i 12 speed.

Jeg kommer nok ikke ligefrem til at tænde for kvinde cykling med mindre det er VM eller lign.

Men man skulle tro Mads, Rolf of Chris havde læst mit ønske om mere teknik snak, for der var jo masser af lækker snak :D
Rasmus Stagehøj har så ikke opfundet den dybe tallerken, men så er det godt at han har speaker evner :mrgreen:

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » ons 25. sep 2019 22:07

Tror ikke Staghøj lige tænke over at Polits kører på SRAM som er de eneste som har dvale-funktionen. Campagnolo og Shimano benytter kabler. Må indrømme at jeg har ikke savnet Ritter. Havde egentlig heller ikke savnet Rolf.

SRAM er måske blevet sponsor for flere hold uden jeg lige har styr på det. Lige med antallet af tandhjul på kassetten er Shimano nok de mest konservative (har de ikke kun 12-speed indenfor MTB). Målet er vel at man på et tidspunkt skal droppe forskifteren. Ikke at det nødvendigvis bliver en fordel i Danmark. Er man bare lidt i form behøver man jo ikke en 34 eller 36 foran mens en 39 er meget behagelig at have. Som Chris siger vil man helst ikke bruge de yderste tandhjul. Det kommer man let til med en 34'er. En 10'er bagpå virker underligt. For det gør at kæden skal bukke sig meget hvilket koster energi (watt). Man watt-optimere en masse og så putter man en 10'er på.

De kommende dage tror jeg U19 herre og U23 herre har størst chancer. Jeg finder det lidt useriøst at Christina Siggaard har været kommentator flere dage samtidig med at hun har været udtaget til lørdagens løb (ved godt hun nu har meldt afbud pga. en skade). Men det virker lige så useriøst som de danske ryttere lød i interviews efter den dårlige team relay. Så lidt det lød til de havde trænet til det var det spild af penge at sende dem til det løb. De gjorde det jo nærmest til en dyd at de ikke havde trænet sammen.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » ons 25. sep 2019 23:49

Jo Stagehøj udtrykte at han ikke anede hvad det var, selv efter de havde forklaret ham hvad det var.
Han sagde også at han ikke anede noget om det tekniske, hvilket er ok, det er jo ikke hans job, som han ellers gør ok.

Ritter ved betydeligt mere end Stagehøj :D
Jeg kan også lide Rolf, og Chris for hver deres ting.

Men så er det jo godt at der er flere om det, så man i det mindste ikke skal trækkes med dem man ikke er så glad for, hele tiden :mrgreen:
Mads var også en dejlig afveksling.

Der er rygter om 12 speed for road, og Bikeradar gætter på
Dura-Ace R9200 will be 12-speed
Artiklen : https://www.bikeradar.com/features/shim ... ace-r9200/

Jeg bruger aldrig min 34 klinge foran, og er seriøst frustreret lige nu, over min nye 105 forskifter der er umulig at justere, så den ikke larmer.
Har nulstillet alt 3 gange , set tons af videos om div. fif, intet virker, så nu har jeg bestilt en 105 kæde der er en smule smallere, kommer i morgen.
Tiagra forskifteren var slet ikke så slem, så kan ende med at sætte den på igen ....

Så jeg er helt med på én klinge foran :lol:
Men har ikke råd til Dura-Ace , så må nok hellere blive forskifter-justerings-ekspert snart !

Ja jeg har sat en 12-28 kassette på, for syntes allerede at det lyder underligt på 11, og jeg kører ikke i 11 alligevel. (endnu)
Så 10 må da være helt ind til benet.

Hvis man kan træde en 58/10 så er det vel ligemeget med at det bruger mere watt, hvis man kan holde den høje fart hele vejen.
Men ja, der er mange underlige ting, folk der kører med flaskeholder uden dunk, kører gennem vandpytter osv hehe

Godt jeg bare er hobby motionist :roll:

Man kan lige så godt vænne sig til at kvinder skal promoveres, uanset hvor latterligt, dyrt eller inkompetent det er, overalt.
Det var jo også derfor at stort set alle præmie penge gik til mix-stafet, selv om det var det værste.
Det samme sker i film og tv serier, som de taber mange penge på.
Alt er hardcore politik, og det vil stå på i mange år endnu.

Jeg har vildt mange holdninger til rigtig mange ting :mrgreen:

Det er derfor sådan et forum her er dejligt, hvor "politiske fjender" kan snakke sammen om en fælles ting.
Modsat Sociale medier.

Desværre ser det ikke ud til at tiltale folk ;)

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » tors 26. sep 2019 13:58

Jeg synes nu, der var mere action i team relay end hvis world tour hold kører holdløb. Måske fordi holdene ikke havde trænet sammen, så teknikken og taktikken ikke fungerede så godt.

Var der nogen som kørte med 58/10? Det giver jo omkring 12,4 meter pr. pedalomdrejning. Men kan godt se at SRAM standard 52/10 vil være et for lavt gear til enkeltstart.

Selv foretrækker jeg 53/39 og 12/25. En 11'er har jeg ikke brug for længere.

Mit problem med dameryttere er at til løb herhjemme er der så få dameryttere til start, at det tit virker latterligt. Men heldigvis kører de så tit i felt med forskellige herreklasser (C og H60 klasserne).

Jeg synes Staghøj skaber god stemning, hvor Ritter tit kan virke lidt med stiv i det og kører efter en skabelon. Men hvis Ritter fremover kun skal kommentere touren er jeg spændt på om det kan mærkes på Ritters paratviden.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » tors 26. sep 2019 16:16

Jeg syntes kvinder ligner børn, når de blander sig med mænd, og kan langt bedre forholde mig til kvinde sport når det er i deres egen klasse / køn.
Jeg ser da på dem når de kører Tour de France og Vuelta, og det bliver sendt på den kanal der senere viser mændene. :mrgreen:

Selv Curling er køns opdelt :lol:

Jeg mener Mads sagde at Rohan Dennis, tror jeg det var, kørte med 58/10, men er ikke helt sikker.
Der blev jo snakket så meget lækker teknik at jeg var helt ekstatisk :mrgreen:
Men afgjort helt vildt, og jeg kan læse at 56/11 er en "normal" gearing ved enkeltstart, men han vandt jo også overlegent.

Lige nu er min gearing perfekt til mig, da kæden står lige i de gear jeg bruger.
Men tror også jeg vil vælge 12/25 næste gang, og lære at bruge den lille klinge hvis jeg rammer "muren".
Går nok et stykke tid før en 52 klinge bliver attraktiv ;)

Det er jo nok også det der gør at vi ser forskelligt på dame løb, du er involveret på et helt andet plan end mig.

Præcis, Stagehøj har et godt kommentator karma, så længe der sidder nogen med mere teknisk indsigt/ viden ved siden af.
Men jeg har betydelig mere faglig respekt for Ritter, som virker langt mere pro, og måske også derfor han er lidt mere stiv i det, som du siger.
Jeg tror Ritters cykel interesse er ægte, og at han derfor nok skal holde sig opdateret hele året.

Men lige for at sætte tingene i perspektiv, så er jeg ikke fan af journalister generelt, udover sports journalister, så Ritter er ikke en jeg ser eller hører på andre steder end Touren, jeg er bare i stand til at adskille tingene. :D

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » tors 26. sep 2019 20:09

wow, lige som vi snakker om én klinge :D
hehe kan altså ikke gøre for at det er en Trek lækker lækker Madone cykel :mrgreen:

Project One custom-painted Trek Madone SLR 9 Disc
Sram's Red eTap AXS groupset

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » fre 27. sep 2019 11:06

Nu ser man så ikke kvinderne og mændene på skærmen samtidig. Man kunne jo også lave team relay kun med mænd som kører i to hold fremfor et hold.

U19 herre løbet var godt og med god kommentator karma. Staghøj kommer jo fra BT, så derfor går han måske mere op i at have det sjovt og skabe stemning, hvor Ritter mere går op i det faglige. Men Staghøj lader også Chris og Rolf køre ud af tangenter, hvor Ritter nok oftere hiver dem hurtigere tilbage på sporet.

Men det irriterer mig at løbet først blev uploaded på tv2 play i løbet af natten til fredag. Jeg kunne ikke se løbet live, da jeg også selv vil cykle i denne uge. Hvorfor kommer det ikke på play i løbet af få timer.

En fortjent amerikansk vinder hos U19 herre.

Kommentatorerne til U19 dame løbet er så irriterende at høre på. Men i ligestillingens navn skal kvinder måske kommentere kvindeløb.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » fre 27. sep 2019 14:49

Nej man forskellen var så stor , når man ser dem lige efter hinanden, at jeg krummede tæer :D

Hvis kvinder kunne køre som "Chloe Dygert", ville det nok være anderledes, hun ville ligge nr 11 i mændenes løb (mener jeg)
så det er jo helt på niveau med mænd.

Nu er jeg selv meget pragmatisk og elsker faglighed frem for "overflade", så elsker de få øjeblikke hvor faglighed og fakta får lov at skinne igennem.
Tror jeg ville få nok af Stagehøj i længden, han er lidt for mainstream, så er Ritter mere min type.
Jeg læser ikke aviser, så kendte ikke Stagehøj eller Ritter fra andet end cykling i TV.

Ja det burde da bare ligge der lige efter udsendelsen, mener at man kan se DR udsendelser lige med det samme.

Det virker som om Amerikanerne er dominerende ved dette VM.

Sad lige og så Junior kvinder på play kanalen, og de styrtede også hele tiden, men deres fart gør at de ikke engang får skrammer på cykeltøjet :mrgreen:
Var meget sjovt at se dem løbe i mål med smadrede cykler, efter et mega styrt i sidste sving inden mål :twisted:

Ægte Froome style :D

Jeg er heller ikke fan af kvindelige kommentatore, selvfølgelig gerne kvindelige gæster til et kvinde løb.

Nu skal jeg så se U23 mænd, håber på lidt mere saft og kraft ;)

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » fre 27. sep 2019 21:49

Jeg ved kun at Staghøj har været på BT, fordi han engang sagde det.

Jeg fandt så ud af at man ikke kan se udsendelser forskudt, hvis de har været vist på play-kanalen. Så jeg fik kun set de sidste 22 km af U23-løbet. Danskerne havde nok ikke fået en 5. plads, hvis hollænderen var blevet diskvalificeret under løbet. Det er nu også dumt at sidde længe på hjul af egen bil.

Men rytterne så da trætte ud til sidst. Så det gjorde måske ikke så meget at de havde skåret en omgang af løbet.

Jeg har heller ikke noget imod der snakkes teknik. Man skal bare være sikker på at det, som siges, er sandt. Det føler jeg ikke altid det er.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » fre 27. sep 2019 23:36

Jeg fik set hele U23 løbet, og det var godt nok ikke bare endnu en dag på kontoret.
Der var hele paletten af silende regn, hård vind fra alle sider, defekter og splittelse.

Faktisk et godt cykelløb, med masser af spænding, god kamp, og der blev kørt fuld gas.

Der er gået total shitstorm i de 3 diskvalificeringer

17. Alexander Konychev (ITA)
29. Andreas Nielsen (DK) (udgik dog selv efter en defekt)
41. Nils Eekhoff (NED)

Jeg syntes også det virker lidt vildt at diske efter han havde vundet :shock:

I det hele taget fandt jeg intet unormalt i forhold til hvad vi er vant til at se.
Men det er selvfølgelig VM, så man kan vel ikke brokke sig over reglerne, men mere metoden.

Helt enig, teknik og fakta skal være korrekt, ellers skal man gøre opmærksom på en tvivl.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 28. sep 2019 11:32

Problemet med shitstormen er at kommisærerne har kigget på billeder, som ikke er blevet offentliggjort. Os seere har kun set brudstykker. Der var jo nogle der mente at vinderen blev disket fordi han holdt fast i en flaske i 3 sekunder. Alle ved jo at man ikke må sidde på hjul af egen bil. Hvad jeg har læst så har han siddet på hjul af egen bil med 70 km/t over en længere strækning. Det skal jo heller ikke være således at du bliver disket fordi du bliver nr. 25 men ikke hvis du vinder.

At ham hollænderen så også lige satte sin egen skulder på plads efter den var gået af led er så også en historie i sig selv.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » lør 28. sep 2019 14:52

Det bunder vel også bare i at folk har deres favoritter og ser konspiration hvis der rykkes ved noget :D

Stagehøj havde gang i den bedste mainstream stil, med at gå helt banzai over den beslutning, og forsøgte at skabe sin egen shitstorm.
Der er Ritter langt mere prof. og afdæmpet i sådanne situationer.

Men de bør bare skride ind hurtigere, når det sker så langt fra mål, det kan jo ødelægge et løb for de andre.

Så godt han havde problemer med skulderen, vidste dog ikke at han satte den på plads selv :shock:

hehe Sidder og ser elite kvindernes korte :D linjeløb , og hører Chris har haft samme oplevelser med en Musvåge , som jeg har haft :mrgreen:

EDIT:
Meget sjov idé :D
.
Billede

Og så lige et link til Nils Eekhoff's bil pacing video

https://www.cyclingweekly.com/news/raci ... tkMfR4v.99

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 28. sep 2019 19:21

De får var søde at kigge på i dag. Ellers var damernes løb noget ensformigt. Så jeg fik en blunder undervejs.

Staghøj er meget mere sprudlende end Ritter. Men Chris og Rolf kan så virke som gode modvægte. Ritter, Rolf og Leth giver en god gravkamner stemning. Jeg synes ikke kommenteringen er dårligere af at de befinder sig i Odense

Staghøj blev også ved med at kalde vinderen for Anne Marie og ikke Annimiek (eller hvordan det staves). Det lød lidt sjovt.

Nu ikke tit man hos mændene ser en rytter holde hjem efter 105 km udbrud. Men de kunne nu heller ikke blive enige bagved. De vidste jo nok at hvis den ene hollænder ikke vandt ville den anden bare vinde. Men igen fik vi set et godt udskildningsløb.

Danskernes indsats vil jeg undlade at kommentere på udover at kalde den middelmådig. Der var jo kun en af dem der kunne cykle lidt opad.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » lør 28. sep 2019 21:20

Ja det var ikke lige det mest spændende løb, men så kunne man høre lidt om, hvordan de tisser :lol:

Jeg er meget glad for at Leth ikke længere er med, for han havde godt nok udspillet sin rolle, for nogle år tilbage.
Sagt med respekt, for han var godt nok en del af Touren i mange år, som jeg var glad for.

Men du har ret i at Rolf & Ritter kunne friskes lidt op.
Jeg har heller ikke noget problem med at de sidder i et studie herhjemme, til de løb her, men Touren skal som minimum være "on location".

Annemiek van Vleuten ;) ok det lagde jeg så ikke lige mærke til, tror kun jeg lytter halvt til kvindeløb :mrgreen:

Jamen det er jo det jeg siger, der er for store forskelle, så et par stykker ser ok ud, mens resten ligner statister (med respekt).
Chloe Dygert som vandt guld på enkeltstarten kom ind som nummer fire selv om hun var gået sukkerkold ifg. Chris.

Det siger altså noget om resten af deltagerne :(

Var der danskere med ?? :roll: :mrgreen:

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 28. sep 2019 23:23

Ja der var danskere med. Du kunne høre et sædvanligt ulideligt interview med Uttrup efter løbet. Resten så man ikke meget til.

Men der er stor forskel. Vore kuwaitiske veninder røg hurtigt bagud. Den ene blev vist sat af efter 2 kilometer, mens den anden holdt 10 km. De havde jo næsten problemer med at følge med under den neutrale start

Jeg må også indrømme at jeg i år heller ikke har savnet Leth, selvom jeg så nok de fleste af de korte Youtube indslag han lavede under touren. Men man kan jo aldrig blive helt tilfredse med kommentatorer. Hylder man dem for meget, bliver de selvfede, for derefter at blive ulidelige at høre på.

Herreløbet får jeg så først set i morgen aften. Så håber hele løbet kan ses på play efterfølgende.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » søn 29. sep 2019 01:33

ahh ja, hende tude marie, Uttrup :D

Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige om de kuwaitiske kvinder .....
På den ene side pisser det mig af at de får lov til at deltage, der må for pokker være et minimums krav,
samtidig tænker jeg at det er fordi det er muslimske kvinder, og al det her ligestilling og politisk korrekthed.

Det virker ekstremt politisk, især når man ved at det hele drejer sig om ligestilling.
Vi skulle også høre hvor godt det var at der var kommet kvindelige sports direktører.

Lidt for meget køns fiksering til jeg gider følge kvinde cykling ud over de fælles events.

De kan helle ikke pisse fra cyklen, måske Chris kan lære dem det :lol:

Jeg har masser af respekt for Leth og kan sagtens forstå at han lavede de youtube indslag, det er jo hans liv.
Jeg stopper bare mens legen er god og vil helst bevare de gode indtryk fra "dengang" ;)

Ja jeg kan se på Stagehøj at han fisker efter "likes" :mrgreen:

Nu slutter mit TV2 abon. den 8 i næste måned, så er det slut med cykelløb for i år :(

Så håber på et rigtig godt cykelløb i morgen, som jeg selvfølgelig også ser live :D
Men pas på med at se medier hvis du ikke vil vide at Kasper Asgreen vandt guld, Mørkøv blev nummer 2 og Valgren snuppede 3 pladsen :lol:

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » søn 29. sep 2019 06:01

Ja, når man ikke kan se løb live, skal man lade være med at gå på internettet inden løbet er set til ende.

I herreløbet ser vi vel rytterne fra Haiti ryge bagud hurtigt. Ved ikke om de stadig stiller op. Kuwait må jo være medlem af UCI, ellers kunne de jo ikke stille op. Fx Island er først blevet medlem de senere år. Tror i år var først gang jeg lagde mærke til island.

Undre mig over de aldrig nævner at der findes specielle kvindebukser som gør det lettere at forrette sin nødtørft uden at tage alt tøjet af. Ved dog ikke om kvinderne benytter dem.

Mit abonnement slutter på tirsdag. Så er det slut med cykling herfra. Så jeg ser ikke flere af de italienske løb.

Besvar