VM 2019

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Re: VM 2019

Indlæg af Nucleus » søn 29. sep 2019 19:30

Hold da op ...... tror vi var igennem alt i det løb.
Seriøst møgvejr, 2 bakke etaper fjernet grundet oversvømmelse, mangelene tv dækning i lang tid, og store navne der udgik på stribe.

Men de sidste 60 km af løbet, efter TV dækningen kom tilbage, var mega spændende. :o

Fantastik udbrud, kørt, sprintet og vundet ! :D
win.jpg

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » man 30. sep 2019 10:41

Vi må nok indrømme at Danmark samlet set kan være tilfreds med dette VM, som blev afsluttet med et flot herre elite løb. Da Mads Pedersen smed sin sidste dunk væk allerede 10 km fra mål, blev jeg lidt betænkelig på hans vegne. Trentin tog sin sidste slurk 3 km fra mål. Men et super løb, fordi også topfavoritter kunne gå kolde indenfor sekunder. Bare se van der pool som sluttede 10 minutter er Mads Pedersen, selvom de var i udbrud sammen. Der var heller ikke et hold som sad på løbet, og det viste sig at angreb betalte sig.

Hørte du Trentin lige efter målstregen. Hans umiddelbare kommentar til konen/kæresten var bare: Fuck.

Selv Trentin gik jo helt kold i den meget korte spurt. Han satte sig jo ned da Mads Pedersen kom op på siden af ham.

Men synd at vejret gjorde at helikopteren ikke kunne komme op, så vi kunne se lidt af landskabet.

Også en skam at fan-zonen var lukket. Dette gjorde at sejrscermonien var meget tam. Der var 3 klappende tilskuere og pressefotografer til stede. Meningen havde nok været at der skulle have været mange tusinde.

Overvejer lige at se de sidste 50-60 km igen. Jeg var jo først færdig med at se løbet kl. 3 i nat.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » tirs 1. okt 2019 12:48

For mig er det altoverskyggende at Mads P. blev Verdens mester.
Så kan de lege ligestilling og underlige cykelløb alt det de vil, det her er ALT værd :D

Jeg lagde også mærke til hvordan Fuglsang og Valgren var med i front, trods styrt for Fuglsang.
Fuglsang "psykede" ham der trak feltet hvis du lagde mærke til det, han kørte op på siden af ham og kiggede på ham , som om han sagde "er det alt du kan" :lol:
Ikke at glemme de andre der trak det de kunne indtil de måtte udgå.

Da Van der Pool gik kold, blev det godt nok spændende ! :shock:

Fantastisk Dansk kørsel !

haha ja hørte godt det "fuck" fra Trentin

Rolf gik helt banzai da der ikke var TV dækning, hehe, det var sgu også for meget, syntes ikke TV dækningen var alt for god i forvejen.

wow, det var i den grad et TV2 abon værd, selv om jeg hører at både Sverige og Norge skulle have sendt det live.

ØV, nu kommer der en nedtur i mangel på cykelløb. :(

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » tirs 1. okt 2019 23:14

Ja, da signalet var væk var TV2 så gode til at sende interviews lige i de perioder hvor der var lidt live-cykling på skærmen. Det gjorde det så endnu mere irriterende.

Men dejligt at se hvor mange følelser Rolf havde. Med 12 kilometer til mål erklærede Rolf at Mads P. ville vinde. Men Rolf var så heldigvis nok den eneste som troede 100% på Mads P. Ellers ville der have været norske tilstande i studiet.

Men herefter synes jeg også det er dejligt at uanset hvem af de tre havde vundet ville det have været fortjent. Det gør sejren lidt bedre end hvis Mads P. havde været vildt suveræn eller havde siddet med ukendte ryttere i front. Trentin er trods alt ikke hvem som helst.

Nu må vi bare håbe Mads P. kan bære trøjen med værdighed. Jeg kan godt lide hans nede på jorden personlighed. Ikke den typiske sjællænder :D

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » ons 2. okt 2019 09:38

Jeg syntes nu godt man kan føre sig frem hvis man har vundet et VM på den måde han gjorde det :mrgreen:

Synd han vejer 15 kg for meget til GT, i følge ham selv, for ville se fedt ud på en regnbuefarvet Trek Cykel, med VM trøjen, i TdF 2020 :D

Elite kvinderne, Lizzie Deignan VM Cykel, Trek Emonda med regnbuefarvet kæde passer altså meget godt til en VM trøje, for at give en idé :D
.
lizzie_deignan_world_champs_trek_1.jpg

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » ons 2. okt 2019 19:19

Brian Holm mener nu nok at Mads P kommer til at køre TdF hvis han vil. Måske endda teamet tvinger ham til det. I dette link kan du derudover høre lidt om hvor meget mere Mads P kommer til at tjene på titlen: https://www.dr.dk/radio/p1/foelg-pengen ... 3/00:38:48

Varer cirka 15 minutter.

En vm kæde ser godt ud så længe den er ren. Dejligt at Trek ikke kun arbejder i de sorte farver. Jeg er lidt træt af sorte cykler (har så heller ikke cyklet på andet de sidste 15 år).

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » ons 2. okt 2019 22:53

Ja man kan jo håbe, ville være sejt at have en DK VM trøje kørende :D
Faktisk et meget godt stykke du linkede til, penge siden er en vinkel man sjældent hører så meget om.

De har jo rene cykler ved hver start, så den kæde kan man sikkert se længe, men tænker også på at alle trek cykler i dag, jo nærmest er custom paint.
Altså i den Pro verden. ;)
Så en regnbue farvet hvid Trek ville se sej ud, i 2020 TdF :twisted:
Man kan vel håbe 8-)

Jeg tror at de sorte cykler er det sikre valg for en butik, kan være farligt med et lager af speciel farvede.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 5. okt 2019 10:38

Ja vi må håbe Mads P får en flot hvid cykel med hvidt styrbånd. Trek plejer nu nok at kunne farve deres cykler flot, så indtil videre er jeg ikke så nervøs.

Her er lige endnu en til følgetonen om at byret og landsret dømmer forskelligt: https://jv.dk/artikel/h%C3%B8jesteret-p ... t-d%C3%B8r

Udlejer skulle nok have krævet pengene af lejeren som skulle kræve pengene af forbryderen.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 5. okt 2019 10:56

Nå hvidt styrbånd blev der åbenbart ikke råd til.

https://ibb.co/1mpsz8K

Ved ikke lige hvordan man lægger et billede direkte ind.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » lør 5. okt 2019 12:09

Ja man kan undres over at ting som der burde være klare svar på, som politiet der ødelægger ejendom for at anholde folk, kan dømmes forskelligt, i by og landsret, det er jo næppe første gang det sker.

Jeg så godt det billede af hans VM cykel, super nice :D

Du kopierer billedet web adresse, som du linkede, og sætter det link ind mellem

Kode: Vælg alt

[img] link her [/img]
Du kan trykke på denne knap for at indsætte koden img automatisk
toolbar.jpg
Billedet af denne værktøjs bjælke er lokalt på computeren og indsætte ved at vedhæfte filen når du skriver indlægget, og trykker på "Placer inline"
så bliver den uploadet til serveren, men den må så ikke fylde for meget ;)

Så dukker det op sådan her
Billede

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 5. okt 2019 12:42

Ved så ikke lige hvordan jeg højre klikker via mobilen. Men det finder jeg nok ud af en dag.

Hvis du vil høre et portræt af Mads Pedersen fortalt af ham selv så lyt til denne podcast fra før DM. Allerede da havde han fokus på VM. De første 9 minutter kan springes over, da de ikke handler om Mads P og de er også uaktuelle:
https://soundcloud.com/user-534576250-7 ... ersen-trek

Den kan også findes på denne hjemmeside: forhjulslir.dk så søg efter etape 31.

Mads P. virker som en behagelig ydmyg person, som så også har en cykelforretning hvor de forhandler Trek. Du må træne dig op til så du kan cykle ud til den og hjem igen på en dag.

Besvar