MATE El cykel med 35 km/t

Hyggesnak
Besvar
Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

MATE El cykel med 35 km/t

Indlæg af Nucleus » lør 5. okt 2019 19:04

Det går stærkt for E-Bikes, i bogstavlig forstand :shock:

Jeg overhalede ham tidligere, hvor jeg undrede mig over den fart han kørte i, men det var vist ikke alt den kunne :mrgreen:

Han kunne ikke leve med at se mit baghjul, og drejede på det ulovlige gashåndtag :lol:

Det er en MATE E-Bike som tilsyneladende er lovlig og billig. Links under videoen.
Den yder mere end det dobbelte tilladte watt.

Det er oven i købet en foldecykel..

Her overhaler han mig mens jeg kører 32 km/t. (dårlig kvalitet for at spare plads og tid)
.

En artikel om den i Alt om Data

Kontant siger den skuffer

MATE hjemmeside

trust pilot, skulle bare for sjov se hvad de skrev, ikke godt

.

Brugeravatar
biker

Re: MATE El cykel med 35 km/t

Indlæg af biker » søn 6. okt 2019 17:27

El-cykler er både godt og skidt. Man får flere uheld pga hastigheden, men mere sindhed fordi nogle cykler længere end de ellers ville.

Mate på trustpilot lyder lidt som Canyon, der tidligere havde store leveringsproblemer. Jeg ved ikke hvordan det går hos Canyon for tiden.

Men jo hurtigere de el-cykler kan køre jo flere vil nok droppe den alm. cykel. Så vil man pludselig se folk på el-cykel selvom de kunne køre på alm cykel. Men vi slipper nok ikke af med el-cykler forløbigt.

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Re: MATE El cykel med 35 km/t

Indlæg af Nucleus » man 7. okt 2019 01:00

Der er vist ingen tvivl om at det kun er starten på el-cykel teknikken. :mrgreen:

Problemet er bare at de åbenbart må sælge dem, hvor der sidder et gashåndtag,
som ikke må bruges, :roll: , men hvis man drejer på det, kan den køre tæt på en Pedelecs hastighed,
som kræver hjelm og lys, samt under 18 år, min 15 år, kræver den knallert kørekort.
Yderligere kræver den lovpligtig ansvarsforsikring som man skal have med. :geek:

Stadigvæk kun lovligt at få motor hjælp op til 25 km/t på alm cykler.
Det syntes jeg, efter omstændighederne, er fint nok, og så må de bare udvikles til stærkere motore, bedre batterier osv.
Ikke til at køre hurtigere, lovligt. :ugeek:

Jeg ser tons af alm el-cykler hver gang jeg cykler, det er tæt på at være, hver anden.

Jeg tror alle alm cykler , ender som el-cykler, fordi de bliver billige. :mrgreen:

Besvar