Så meget forbruger Team Deceuninck-Quick-Step

Hyggesnak
Besvar
Brugeravatar
biker

Så meget forbruger Team Deceuninck-Quick-Step

Indlæg af biker » tirs 10. mar 2020 13:13

I 2019 sæsonen havde holdet følgende forbrug i følge et cykelblad:

27.000 drikkedunke
12500 gels
750 tricots
180 hjelme

Udover træning var dette fordelt på 79 løb og 272 løbsdage.

Det er alligevel noget af et forbrug for små 30 cykelryttere.

Målet for 2020 er at reducere forbruget, hvor holdet ellers belaster miljøet med 1.288 ton CO2 om året.

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Re: Så meget forbruger Team Deceuninck-Quick-Step

Indlæg af Nucleus » ons 11. mar 2020 13:47

Det var godt nok ikke så lidt !

27.000 drikke dunke, det er knap 74 dunke hver dag i et år :shock:

Sender en varm tanke til mine 3 drikke dunke :mrgreen:

12.500 gels .... puha gad vide hvor sund en pro. rytters krop er efter mange års pro cykling :?

Dertil kommer alle deres slanger, kæder, dæk, hjul, klinger osv.

Sport er godt, elite sport er .... knap så godt :D

CO2 tal er ikke noget jeg forholder mig til, men overforbrug / misbrug er relevant.

Men sjovt at høre om sådan et forbrug, har tit haft tanken "det er godt nok mange dunke ...."

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » ons 11. mar 2020 18:54

Tror mange professionelle cykelryttere har problemer med deres tænder pga. gels og energidrik. Det er da noget jeg har hørt fra en sportsdirektør.

Nu gives der nok en del dunke væk til fans rundt omkring. Men kigger du ind i "ryttergården" inden sejrscermonien til Postnord Danmark Rundt ligger der også en del efterladte dunke der. De bliver kun brugt en enkelt gang, og måske der kun tages en enkelt slurk.

Kan godt være at det er høje tal. Så tænk også på at der ikke kun findes et enkelt hold. De andre hold har jo nok et tilsvarende forbrug.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » fre 13. mar 2020 13:57

Man kan jo bare håbe at de dunke er lavet af let nedbrydelig / genbrug bart plastic.

Den 3D printer jeg har, kan f.eks bruge noget PLA plastik der er lavet af korn eller planter og nedbrydes hurtigt i naturen.

Men afgjort, det antal hold og ryttere der er i verden , giver nok nogle helt vilde tal :shock:

Jeg tænker tit på at jeg drikker energidrik og mine tænder ..... hvis man så også indtager gels jævnligt ... puha :?

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 14. mar 2020 15:42

De dunke man bruger nedbrydes i naturen efter nogle år. Jeg forstår så bare hvorfor de dunke jeg har stående fx. indsamlet under Postnord Danmark Rundt ikke nedbrydes på køkkenbordet.

Brugeravatar
Admin
Administrator

Indlæg af Admin » ons 18. mar 2020 10:55

De skal nok i kontakt med vind, sol og vejr, for at begynde en nedbrydnings proces.
Lige som når man sejler, så kan man købe flasker der opløses af saltvand over tid.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » ons 18. mar 2020 14:01

Jeg havde en dunk stående som jeg fandt til et cykelløb for nok 11 år siden. Sidste dag ville jeg prøve at se hvor godt den passede i flaskeholderen. Da jeg pressede ned ned i holderen eksploderede den i 10-20 større og mindre stykker. Det har jeg aldrig oplevet før at en flaske var blevet så porøs.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » man 23. mar 2020 01:46

:lol: Imponerende at gemme en flaske i 11 år :geek:
Håber ikke det var en fyldt flaske :shock: :twisted:

De er nok lavet af det der PET plastic som er langsommere om at gå i opløsning, men kan være vandtæt og lidt fleksibelt.
Sodavands flasker er lavet i det så vidt jeg ved, og de skriver at de kun holder et bestemt stykke tid.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » tirs 24. mar 2020 10:11

Jeg har aldrig brugt flasken. Det var en flaske fra et daværende kontinentalhold. Så havde den bare stående.

https://easyupload.io/nbueuf

Ved ikke lige hvordan jeg ellers uploader et billede jeg har liggende på computeren.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » tirs 24. mar 2020 14:33

Når du skriver et indlæg, er der en tab under tekst feltet, "Vedhæftede filer", hvor der er en knap der hedder "Tilføj filer".
Når den er uploadet kan du trykke på "Placer inline" så bliver det sat ind hvor cursoren er.

Men hvis filen er for stor, så kan man ikke uploade den, fordi pladsen der er til rådighed ellers ville blive brugt hurtigt.
Man skal betale ekstra for mere plads, hvilket jeg ikke har lyst til da forummet jo ikke bliver brugt af andre end os :D

Jeg har nu sat fil størrelse til max 4 mb.

haha Så har jeg set det med :lol:
Kunne være grineren hvis det skete mens du kørte og skulle have en tår :mrgreen: :twisted:
IMG_20200324_100711.jpg

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » tors 26. mar 2020 09:51

Vedhæftede filer havde jeg ikke lige set. Ja, der er ingen grund til at betale ekstra. Det er jo let nok at gøre billeder mindre.

Ja, det ville have set sjovt ud hvis det skete midt i et felt til et cykelløb.

Kan huske engang hvor jeg kørte en 1000 km tur. Vi var blevet skåret ned til 2 mand (vi satte resten af gruppen efter 3 km cykling). I Thisted hældte min makker Cola i dunkene og dunkene havde ikke skruelåg. Herefter skulle vi ud på lidt grusvej. Der gik ikke længe så poppede det første låg af og 100 meter senere det næste låg. Det gav en klistret ramme. Egentlig er det en dårlig ide at putte sodavand og saft i dunkene. For når man hælder vand i senere så har vandet tit en bismag.

Besvar