Cykel kærlighed

Hyggesnak
Besvar
Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Cykel kærlighed

Indlæg af Nucleus » lør 3. aug 2019 09:22

Undskyld at det ligner reklame for Trek, men det er bare mig der blev forelsket ved første møde, og er en loyal mand :mrgreen:

Jeg har 2 dejlige Trek cykler, og mangler intet, meeeen .... :D

Jeg er totalt solgt til den nye 2020 Trek Domane, som hobby motionist.
Fyldt med de fedeste detaljer.
Desværre er min prisklasse "Tiagra 4700" SL4 med "Praxis" Krank og ikke Tiagra.
Så må blive SL5 på tilbud .... næste år eller noget :mrgreen:
.
DomaneSL5_20_28311_B_Portrait.jpg
.
Hvis man vil læse om cyklen https://www.trekbikes.com/dk/da_DK/cykl ... dark_black

Promo Video
.

Brugeravatar
biker

Re: Cykel kærlighed

Indlæg af biker » lør 3. aug 2019 13:26

Det jeg har eller har haft imod Trek er at de har kørt med H1 og H2 design. H1 er raceorienteret mens H2 er mere opretsiddende. Men det er kun de allerdyreste modeller de har tilbudt i H1 design. Ingen budget-ramme. Derfor har jeg meget sjældent haft Trek i tankerne ved køb af nye cykler. Men allerede i 90'erne havde de flotte og gode carbonrammer med deres OLCV design (ved ikke lige om jeg fik placeret bogstaverne i forkortelsen korrekt).

Jeg er ikke lige opdateret på om Trek stadig benytter H1 og H2 definitionerne.

Den lakering på billedet ser også godt ud, fremfor dagens sorte standard. Der kan man godt savne stålrammerne med deres farverige lakeringer (dengang vægt ikke betød så meget).

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Indlæg af Nucleus » lør 3. aug 2019 20:24

De bruger stadigvæk H1 & H2 designs.
(OCLV)
Fandt et citat
Trek will no longer offer the Domane in its more aggressive H1 fit.

Instead, stock builds will only be available in Trek’s H2 endurance-focussed fit, with Project One custom bikes available via its middle-of-the-road H1.5 geometry, which was first introduced with the new Madone.
Jeg er glad for at min Sorte :D Trek Emonda er H2, men kan godt se at det trækker ned, ikke at have muligheden på de forskellige modeller.
Jeg er jo først startet som gammelt fjols, og blev hooked, så mit behov er jo klart mere afslappet motions niveau ;)

Trek har vist et program (Project One) hvor man kan designe sine egne farver/mønster, men det er jo nok i den tunge ende :mrgreen:

Jeg kan lide at de har hul i stellet bagpå, til fart og kadence måler, på deres cykler,
Så et designet "handskerum", under dunk holderen, i stedet for en saddeltaske er vand på min mølle. :D
.
En Grå Domane SL4
.
DomaneSL4_20_28295_A_Alt3.jpeg

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » lør 3. aug 2019 22:35

Ja, Trek har mange smarte detaljer.

Og deres Project 1 lakeringer er ikke billige. Men det gør jo cyklen unik.

Besvar