DR og Discovery har fordelt sportsgrene til OL

Hyggesnak
Besvar
Brugeravatar
biker

DR og Discovery har fordelt sportsgrene til OL

Indlæg af biker » fre 13. dec 2019 03:09

Nederst i linket kan man se fordelingen: https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/ol-daek ... -ol-i-2020

Med cykling på Discovery tvivler jeg på at jeg får set det i tv. Discovery skal jo nok få de løb ødelagt med reklameblokke.

Men udover atletik er det godt nok nogle halvkedelige sportsgrene DR har fået. Boksning kommer jeg altid til at tænke på Claus Borre.

Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Re: DR og Discovery har fordelt sportsgrene til OL

Indlæg af Nucleus » søn 15. dec 2019 00:53

Ja det er også uden for min rækkevidde.
Men passer også fint, så bliver man mere "sulten" på cykling når foråret starter :geek:

Jeg har faktisk ingen TV / Film abon. af nogen art i øjeblikket, ud over en stue antenne til DR TV & Dab Radio :D

Jeg fik en 3D printer "ind af døren", og TV'et har været slukket lige siden :mrgreen:

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » søn 15. dec 2019 16:13

Hvad bruger du så en 3D-printer til?

Nu heller ikke fordi jeg følger meget med i hvad der sker i tv for tiden.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » man 16. dec 2019 05:48

Man ved ikke hvad man mangler, før man får en 3 D printer ! :lol:

Du kan printe alt hvad du kan tænke dig af objekter og dimser, fra pynt til funktionelt.

F.eks noget af det første jeg lige skulle øve mig på, var en murbøsning jeg har manglet i 19 år :shock:
Jeg har boret et hul i muren på hver side af teressedøren, hvor jeg kan stikke en jernstang ind i, fordi man kan åbne de døre meget let, ved indbrud.
(som jeg har haft, før den stang kom i)

Men det er jo grimme huller, og det trækker ind af dem on vinteren, hehe så skulle bruge en lukket mur bøsning, med krave :ugeek:

Så her er den ! hehe
Nu er det kun en prototype fordi jeg lige skulle lære at 3D printe, så printer en magen til i bedre kvalitet når der bliver tid til det :D
VægBøsning.jpg
En lille stop motion video af printet, som tog nogle timer.

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » man 16. dec 2019 12:26

Meget smart med en stang. Nu kan jeg ikke se hvorfor det var nødvendigt qt bore hul i muren hele vejen igennem. Men nu kender jeg heller ikke indgangspartiet. Den bøsning ser da meget godt ud.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » tirs 17. dec 2019 04:49

Ja det var en simpel men meget effektiv løsning, med den stang.
Hullet skal være så stort fordi stangen skal ind i mellem de 2 vægge, og det kan den kun hvis det ene hul er langt :D
Det er så en "hul mur" hvor der kommer træk og kulde ind fra, og ikke fordi den er helt igennem muren.

3D Print er et stort område, med alle typer kvaliteter og typer "print materiale" , så jeg har bedre kvalitet at printe med nu, og da det er super teknisk har jeg også fået flere evner til indstillning af printer osv.

Har lige købt "Carbon" "filament (som materiale kaldes)" og "Wood" som jeg skal prøve af.
Tænkte jeg selv kunne printe nogle "blendr" dele til cyklen i carbon :mrgreen:

"Bontrager Blendr" er mount til styr osv. til lygter computer osv.

Tænkte faktisk på at lave nogle forum til andet end cykling, nu der automatisk blev betalt for et år mere :lol:

Jeg har været en DIY (gør det selv) gut i rigtig mange år nu, og jeg ved der er mange af den slags, så et forum til det, kan jeg jo lige så godt oprette.

Når jeg engang få lidt overskud :D

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » tirs 31. dec 2019 08:10

Hvis der ikke allerede findes foraer for dette uden at google mm snager alt for meget.

Meget smart at kunne lave tingene selv. Så ved man også hvordan det er lavet, fremfor at man skal gætte sig til hvordan ting fx. er samlet.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » ons 1. jan 2020 19:05

Der er helt sikkert steder for det også :D

Men da cykel forummet ikke ligefrem er overrendt, så kan jeg vel lige så godt "udvide" det,
man ved jo aldrig om noget kan bruges af andre, før man prøver det :mrgreen:

Ellers er det bare lidt tids fordriv, og en form for en blog med "gør det selv" ting. :geek:

Besvar