Bjarne Riis ny (med) Holdejer

Har du en god artikel
Besvar
Brugeravatar
Nucleus
Geografisk sted: København

Bjarne Riis ny (med) Holdejer

Indlæg af Nucleus » fre 10. jan 2020 11:42

Det vil være årets næst største nyhed hvis det er sandt !
(den største er Mars Roveren der bliver sendt til mars i år hehe)

Tænk hvis han kan være med i TdF start i Danmark !!
Nu glæder jeg mig helt vildt til endnu en cykel sæson, med TV2 abon :lol:

Bjarne Riis er min helt store sports helt,(nok den eneste haha) så Hold da op en fed nyhed !

https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/s ... ld/7948015

Brugeravatar
biker

Re: Bjarne Riis ny (med) Holdejer

Indlæg af biker » søn 12. jan 2020 10:36

Jeg er så noget mere ambivalent. Om han er leder for et hold eller ej, betyder isoleret set ikke så meget for mig. Han har jo ikke personligt købt sig ind, men via firmaet Virtu.

Jeg håber bare ikke at danske ryttere i fremtiden vil søge mod Bjarne Riis. Jeg mener, mange er blevet gode ved t de har kørt på mange forskellige hold og hver især kunnet udvikle sig individuelt. Samtidig med at de indbyrdes stadig har haft et sammenhold på tværs af holdene. Så den enkelte rytter har ikke følt sig ensom virker det til.

På mig virker det som om han kan bedst håndtere ryttere der er gode i forvejen. For de sidste par på med team Virtu har hans hold vel hele tiden været det ringeste af de danske kontinentalhold. Nu er han så kommet ind på det ringeste WT-hold. Så må vi se om de bliver på den position.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » tirs 14. jan 2020 18:18

Jeg må indrømme at jeg er meget farvet mht. ham, fordi hans betydning for Dansk cykelsport og interesse, har været enorm, og meget afgørende.
Om han er hold ejer, medejer eller bare ansat, er uden betydning for mig, i første omgang.

Jeg har den modsatte holdning, jeg håber at så mange danskere som muligt søger ham, for jeg tror at et hold med mange danskere vil gøre noget specielt.
Tænk TdF i Danmark med ET hold fyldt med danske ryttere :lol: (jaja er kun halvt vågen, må godt drømme lidt) :mrgreen:

Men klart de udvikler sig bedre ved at komme rundt på andre hold. med tiden :D

Der er mange gode Danskere der ligger godt til, så de ville da passe meget godt.

Jeg har JA hatten på, og allerede nu putter jeg 25 øre i sparegrisen til et TV2 abon. og håber på mirakler i 2020 :D

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » søn 19. jan 2020 13:47

På mig virker det bare som om Riis prioriterer TdF meget højt. Danmark har så bare ikke rigtig nogle TdF kandidater udover Fuglsang. Så Riis vil nok gerne købe en stjerne fx. fra Ineos, hvis der er for meget trængsel på det hold. Så derved vil danske ryttere under Riis blive hjælperyttere under TdF. Der vil nok også nok kun blive plads til 3-4 danskere.

Men man mærker da tydeligt på diverse facebook-kommentarer at Riis er populær blandt mange. Så hans nye placering vil da sikkert give en øget bevågenhed blandt mange danskere. Det er selvfølgelig positivt.

Jeg håber bare, at de danske ryttere får lov til at køre deres chance på samme måde som i dag.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » tirs 21. jan 2020 10:29

Ingen tvivl om at Riis fokuserer på TdF , det har han aldrig lagt skjul på er det vigtigste for ham.
Og som tidligere TdF vinder, forstår man ham jo godt, det ER toppen af kransekagen.

Nu har Fuglsang været kandidat et par år, og ikke rigtig kunnet klare TdF, så jeg tror at det er ligemeget hvilket hold en Dansker kører på, så vil de være hjælpe ryttere i TdF.
Indtil videre.

Måske de netop har størst chance hos en som Riis, der selv drømmer om et Dansk hold, hvis talenterne er der.

Riis er jo kendt i de kredse, så hvis han udvikler Danske talenter får de garanteret en bedre mulighed for gode hold, hurtigere / lettere.
Det vil jeg da tro.

Måske der nu kommer flere penge til danske ryttere .....

Brugeravatar
biker

Indlæg af biker » i går 09:57

Jeg undre mig bare over at hvis Riis er så god, hvorfor var hans kontinentalhold så altid det dårligste i Danmark.

Men har du penge kan du jo altid prøve at købe dig til succes. Af og til lykkes det andre gange ikke. Contador vil mange nok her i '10erne var en skuffelse, fordi han ikke vandt TdF. Men ser man på hans resultater op til hannsluttede karrieren, så klarede han sig faktisk godt i alle de løb han stillede op i og gennemførte. Derfor Bausager har ham i top sammen med Sagan når man skal vurdere rytterne i det sidste årti. Podcasten kan høres på forhjulslir.

Jeg synes det er svært at vurdere hvor god Riis reelt er. Men det øger interessen for cykling i Danmark, selvom han nok også kan skille vandene lidt.

Brugeravatar
Nucleus

Indlæg af Nucleus » i går 21:07

Det er det samme med ham fiskeren i fodbold, står foran mål, venter på bolden, og laver mål = penge & berømmelse.
Sæt ham i andre positioner og det går mindre godt, for det meste, så alle har sine evner, hvis de placeres i de rigtige steder.

Jeg er helt enig mht Contador og Sagan. Det samme er jo nærmet gældende for Fuglsang, uden dog lige at lave en direkte sammenligning ;)

Riis kæmper jo bare fordi han kan lide at være i toppen af poppen, som jeg også syntes han fortjener at få lov til at prøve, en gang mere.
Især når TdF skal til DK !

Selv Brain Holm har aldrig formået at få den opmærksomhed, selv om han har været med i så mange år.
Lige så snart Riis kommer på tale, er det fremme i alle medier, så det er jo en kæmpe fordel.

Hvad Riis kan med rytterne skal jeg ikke udtale mig om, det har jeg ganske enkelt ingen objektiv viden om.

Jeg kan ikke se nogen argumenter imod Riis, da der ikke er nogen alternativer, så jeg følger med strømmen og håber på masser af Dansk cykel TV :mrgreen:

Besvar